lördag 11 juni 2011

Vår Lawrence !



                                   Grattis Lawrence!

En sån varm och härlig dag för student firande vi haft idag. Allt har verkligen varit toppen , förutom den egengjorda ceasar dressingen som smakade och luktade surströmming ! BLÄÄ , köp inte Zetas sardeller i olja . Men maten i övrigt blev mycket lyckad , och det bästa är nu att det finns rester över så jag slipper tänka på mat i sisodär två dagar.

Vi har njutit svenska jordgubbar och daimglasstårta , och av den fantastiskt ljumma kvällen . Ett finfint drink tips av Annixen , blev uppskattat av oss alla. Tur att vi har en flaska kvar i frysen av rabarbersaften för det lär bli fler sommardrinkar om den värmen vi har fortsätter .

Nu sover den lille studenten efter en lång dag av festande. Jag borde göra detsamma , men nu när vi äntligen har en så här fin försommarkväll borde jag sitta ute en stund och njuta av den svala luften.

Nya skylten fick den passande texten för dagen  FY FAN VAD JAG E BRA! skulle tro att den fungerar bra på oss mammor också!


8 kommentarer:

  1. Grattis till den trötte studenten!

    Ser en sådan där vill-ha-sak. Var införskaffar man sig en sådan fin skylt måntro?

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till sonen! Nu är det bara ca femton år till nästa gång, men så länge räcker nog inte maten...! Men till dess har det nog dykt upp nya recept, förädlade av dig, som Valdemar och hans vänner kan glädja sig åt. Fy fan, vad du är bra!

    SvaraRadera
  3. :-) Världens finaste skylt!! Gratta sonen från mig! Ha en härlig sommardag. Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Grattis sonen Lawrence! Och fy fan vilken bra mamma du har! Klipskare och snabbare hjärna får man leta efter. Himla kul att du bloggar Carina!
    /t

    SvaraRadera
  5. Bästa skylten, den vill jag ha på mitt sängbord. Godmorgon och fy....! Japp, upp och hoppa. Vart hittade du den? Du måste berätta.

    SvaraRadera
  6. Hej

    Halkade in här via Weronica, En mammas dag :-)
    Och jag kommer gärna tillbaks!

    Snälla du...Berätta vart skylten kommer ifrån!
    Den är jättefin - skulle passa min dotter perfekt!

    Ha en bra dag!

    //
    Anna

    SvaraRadera
  7. Anonym- Hej där , vad roligt att du tyckte om skylten. Den finns att köpa på Byggfabriken i Stockholm och i Malmö. Om man inte har vägarna förbi går det också att besöka deras webshop.

    Alltid roligt att hitta något extra passande att ge bort !

    Lycka till Anna / Carina

    SvaraRadera
  8. Tjena Carina! Nu är jag en av dina följare. Låter nästan läskigt... ;) Ha det fint!
    Katarina

    SvaraRadera